Mijn schrijfstijl lijkt op die van Herman Koch

Geplaatst: 27 mei 2013 in Koetjes en kalfjes
Tags:, , , ,

… en Willem Elsschot, Dimitri Verhulst en Tom Lanoye. Voorwaar geen slecht gezelschap!

Daarnaast zou ik meer mannelijk dan vrouwelijk schrijven. Ik heb wel al gemerkt dat er een verschil is, maar ik kon niet direct zeggen waarin dat dan precies schuilde. Blijkbaar zouden vrouwen vaker over vrije tijd en zingeving schrijven dan mannen.

De tekst die ik inleverde was dit stuk en dat is inderdaad non-fictie, zoals uit de resultaten naar voren kwam!
Variatie in zinslengte en gebruik van voorzetsels zijn enkele kenmerken die daarop wezen.

Doe zelf de test door hier een stuk tekst in te leveren en laat het resultaat weten!

reacties
  1. Ik schrijf meer vrouwelijk dan mannelijk. Eigenlijk vond ik dat resultaat een beetje vreemd. Ik heb deze tekst ingestuurd: http://tussendroomendaad.wordpress.com/2013/04/28/ik-mag-je-niet-te-veel-zeggen/ en dat vind ik persoonlijk één van mijn meest “mannelijke” teksten :p (zeker als het klopt dat mannen meer ‘jij’ gebruiken dan vrouwen).
    Mijn stijl lijkt voor deze tekst het meest op deze van Remco Campert en Hugo Claus, maar bij andere teksten had ik Willem Elsschot en Annelies Verbeke. Misschien heb ik nog geen vaste stijl.

  2. nic schreef:

    http://nonanicdotcom.wordpress.com/2013/05/15/twee-handen-om-een-leverworst/
    denk dat wel overduidelijk is dat mijn schrijfstijl erg vrouwelijk is, de manier waarop ik tegen sommige onderwerpen aankijk waar ik over schrijf wellicht iets mannelijker. geen idee met wie ik mijn schrijfstijl kan vergelijken. ik krabbel altijd gewoon iets neer, denk er niet zo over na eigenlijk.
    groetjes nic

  3. elke schreef:

    Ik heb gewoon iets genomen dat ik vlot schreef (want dat is hoe ik blog). De laatste 2 kwamen niet in aanmerking, die waren iets lastiger om schrijven. En nu blijk ik van Remco Campert te doen. En ook dicht erbij: Jan Wolkers (nooit iets van gelezen) en Hugo Claus. Ik zit een beetje aan de vrouwelijke kant. Bwaah. Ik ben wel content. Maar ik vermoed niet dat iemand mistevreden is al hij/zij te horen krijgt dat de schrijfstijl aanleunt bij grote schrijver ;-). Even proberen met een ander stuk (het laatste bv). Nu ben ik wel benieuwd of daar iets anders uit komt.

  4. elke schreef:

    Meer nadenken neigt naar Brusselmans. Ik ben niet zo zeker of ik daar echt blij om ben ;-). Wel grappig is dat de stijl wijzigt van non-fictie naar literair en dat de stijl net in de mannelijke helft terecht komt.

Reageer

