Als sympathisant van de Vlaamse Jeugdherbergen vzw ben ik al enkele jaren corrector van het ledentijdschrift Backpackers. Toen ik een mail kreeg van de VJH, verwachtte ik dan ook de teksten voor het volgende nummer. Het bleek echter te gaan om een infobrief over The Big Blog Exchange, een prachtig uitwisselingsproject van Hostelling International, in Vlaanderen vertegenwoordigd door VJH.

Het hele idee spreekt me enorm aan. Het scheelde geen haar of ik had mijn kandidatuur ingediend, maar helaas steekt de datum (zie onderaan) er een niet onaanzienlijk stokje voor. Vandaar mijn oproep aan hen die wel vrij zijn op dat moment: ga ervoor en laat de wereld zien hoe bloggers verschillende culturen dichter bij elkaar kunnen brengen.

Je hoeft geen bekende criticus te zijn. Een immens arsenaal volgers wordt evenmin vereist. Blog je niet over politiek of actualiteit? Het onderwerp van je blog maakt geen ene moer uit. Een Indiër kan plots blijven hangen op een Belgische blog over cupcakes en misschien tussen de regels iets oppikken over onze levensstijl. Een blog is een uniek instrument om grensoverschrijdend gedachten uit te wisselen en om interesse in andere culturen aan te wakkeren. Dat is waar The Big Blog Exchange voor staat. Deel je die missie? Grijp je kans.

Wanneer? Registreer je tussen vandaag 1 maart 2013 en 15 april 2013 op deze website.

Wat?            16 winnaars ruilen van 7 tot en met 17 juni hun leven met dat van een blogger in een ander land.
En dat alles volledig gratis, met wat geld erbovenop. Natuurlijk blog je over je ervaringen.

Meer info?  Klik hier.

 

reacties
  1. appelig schreef:

    Wat een leuk idee!

  2. Muireann schreef:

    Tof idee zeg! Alleen jammer dat ik dan aan werk vast zit!

  3. Het is echt wel een heel slechte periode en ook een vreemde – je zou toch verwachten dat ze zich op jonge mensen toespitsen aangezien het gaat over jeugdherbergen? Ik ken bijzonder weinig mensen van onze leeftijd die zich op dat moment vrij kunnen maken…

  4. elke schreef:

    Lijkt me een geweldig idee, maar ik zie dat niet lukken met mijn werk, kinderen en avondschool. Met mijn leven dus… 😉

  5. platoonline schreef:

    Er zal vast wel iemand komen die er wat in ziet. Het lijkt me echt iets voor jonge mensen. Dus reken niet op mij, hoewel ik zeer sympathiseer.

Reageer

