De poorten van Sodom

Geplaatst: 19 januari 2013 in Gedichten
Tags:, , , , , , ,

Ben je bang, vroeg hij
Een jongen, een jaar of twintig
Ben je bang om toe te treden
Ik, in een kring van bacchanten

Voor een poort stond hij, lef in de ogen
Hij waakte, een grote speer in zijn hand,
Monsterde mij, een hand in zijn haren
En een hart, verpand, op wandelafstand

De bacchanten hadden me ingesloten
Een twintigtal aan elke kant, de poort
Ging open, was ontsloten, de speer
Werd naar me uitgestoken, raakte

Mijn borst, hij naderde en spotte:
Dit is je bloed en hij dronk het
Ik keerde zijn poort mijn rug toe
Bacchustongen likten de wonde

Zie ook: De poorten van Gomorra.

Lees hier alle gedichten.

reacties
  1. platoonline schreef:

    Een droef gedicht. Laten we ons toch verre houden van Sodom en Gomorra. Elk gedicht heeft zijn prijs, maar hier is ze toch wel erg hoog.
    (Plato weer als een speer naar eigen weblog).

Reageer

