De poorten van Gomorra

Geplaatst: 12 januari 2013 in Gedichten
Tags:, , , ,

Om de hoek op vijftig meter stond het.
Het oude huis had erkers en luifels,
was te potsierlijk om in te wonen.
Erboven een schielijke arend.

Voor het eerst werd mijn drempelvrees
letterlijk, ik sloop meer dan ik stapte.
Een felle wind waaide, floot mij uit
maar de vogel liet hij zweven.

Niet eens gekraak van de vlonder,
gefonkel van kandelaars of zelfs
een draculadeur die zich opent.
Ik was binnen voor ik het wist.

Beluister dit gedicht.

Zie ook: De poorten van Sodom.

Lees hier alle gedichten.

reacties
  1. elke schreef:

    Ook naar de tentoonstelling in Rijsel geweest? (indien niet: ga! Want na morgen is het ermee gedaan)

  2. elke schreef:

    Ah, ik las Gomorra en daar denk ik nooit aan, maar het kwam uitgebreid aan bod op volgende tentoonstelling: http://deongeletterdewanhoop.blogspot.be/2013/01/tentoonstelling-fables-du-paysage.html

  3. hennie van ee schreef:

    een schielijke arend, mooi beeld

  4. platoonline schreef:

    Mooi gedicht alweer. Een sinister gevoel bekroop me bij het lezen.
    Ik huiver nog een beetje na. Nu Sodom nog.

  5. lenjef schreef:

    Als zoutzuilen die oplossen in tranen

    van het
    ongeziene
    kon hij zich geen voorstelling maken

    en door de muren
    kon hij niet turen

    het bleef
    bij dromen
    die snel verzwonden na het ontwaken

    Een heel mooi gedicht, graag gelezen dus.
    Lenjef

Reageer

