Reizen

Geplaatst: 30 december 2012 in Gedichten
Tags:, ,

Ik zou zo graag eens weg willen gaan
zonder terug te moeten keren naar
een huis met tuin en achterste garage
die wat kleiner dan de voorste is.

Ik zou zo graag eens weg willen gaan
zonder om te moeten kijken naar
een straat met kerk en kolder
van hondenstront met vlagjes.

Ik zou zo graag eens willen reizen
met het paspoort van een grijze
zonder ooit te moeten boeten
voor wat eet- en drinkgelagjes.

Ik zou zo graag eens willen reizen
met alleen maar dikke boeken
tandenborstel en wat koeken
doe geen mensen want ik mijd ze.

reacties
  1. appelig schreef:

    O, boehoe “bright eyes” vond ik vroeger altijd zo mooi.
    Het gedicht is trouwens ook erg geslaagd, ik zou ook zo graag …

  2. Nachtbraker schreef:

    Ik heb het boek vroeger vaak gelezen als jongere. En dat liedje blijft er eeuwig mee verbonden.

  3. Plato schreef:

    Ik heb dit boek al silferend gelezen. Awel ja, ik eet achter mijn computer. Op dit gedicht kan ik alleen maar zeggen:

    Is je honger niet meer te stillen
    Leef je van ellende groen
    Simpel zeg: je moet niet willen
    Pak je kansen! Je moet DOEN.

Reageer

