Eigenlijk niet voor publicatie vatbare inspiratie van het moment, nummer 4

Geplaatst: 25 december 2012 in Koetjes en kalfjes

Mijn eend staart wezenloos voor zich uit. Het is een geel wezen, geheel en al staartloos en vooral geel, de bek al wat feller dan de andere lichaamsdelen, althans deze die ik van hieruit kan zien, ik ben niet bepaald van plan om op dit avondlijke uur mijn kont op te heffen om die van de eend te inspecteren op al dan niet felle geelheid, ik heb het namelijk niet zo bekeken op eendenkonten, ’t is te zeggen: ik wíl het niet bekeken hebben. Afijn, eenden, ze bestaan en dat is maar goed ook, want anders werd de wandeling naar de bibliotheek op slag een pak saaier. Wat ook bestaat, is een kerstboom, zo’n semperbladig gevaarte dat ter geboorteviering van een geheiligd herderskind in de woonkamer wordt gezet. De boom wordt per abuis ook wel dennenboom genoemd en nu moet het lukken dat ik net de niet ongeniale inval heb gehad dat die fout waarschijnlijk voortvloeit uit een verkeerde vertaling van het Duitse Tannenbaum (spar). Bijzonder geinig, zeg maar. Wat volgens een Dag Allemaal overstijgend vakblad ook fout is, is het prenachtelijk laptopstaren. Aangezien een zekere hoofdpijn de kop komt opsteken, hou ik er dan maar vroegtijdig mee op. Nu verwacht u een vrolijk kerstfeest te krijgen, welnu: u kunt hem eigenhandig uit het voorgeborchte van deze prachtige zin plukken -succes- want Manneke Paul wacht niet.

reacties
  1. Mark schreef:

    ach, wat is nou helemaal fout? Goed of fout, het is altijd subjectief. En wat zijn dat voor vreemde obsessies(?) met knalgele eenden? En bij mijn weten zijn alleen eendenkuikens en badeendjes knalgeel…

    • De knalgele eend zit me nog steeds aan te staren, ik heb ze ooit gekregen als cadeau, jaren geleden. Nu je het zegt, het is inderdaad gek dat ze volledig geel is. Ik vermoed dat het een uitvergrote versie van een eendenkuiken is.

Reageer

