Kind van welke wereld

Geplaatst: 22 december 2012 in Gedichten
Tags:, ,

Acht ben ik en in de tuin
steek ik mijn tong uit
de bij mij
ik laat ze vliegen
ze is bijna uitgestorven

’s nachts kijk ik naar de wereld
knip het licht aan en zuig
de onzichtbare angel eruit

zeventien ben ik
niet langer groen achter mijn oren
klopt oom Norm me op de schouders
als in: bravo, je hebt je genesis voltooid

wat ik wel ben: blote billen in kastanjes
(wie de boom hakt hakt ook mij)

of ik mijn wereld kennen wil
slaat oom Norm me op de billen
of ik besef dat mijn billenkloof
niet die tussen arm en rijk is
ziedaar een handtekening
onbruikbaar voor Kyoto

geen reet kan het me schelen
bijt ik de schimmel toe
te groen achter mijn oren
laat oom Norm me horen

eenentwintig ben ik
van grote bomen mag ik dromen
voor blote billen moet ik schromen
enkel spaarvarkenreten zijn insteekspleten
hou je buitenkornuiten maar binnen

vijf ben ik
er zit een wereld onder ‘t bed, mama
knip het licht uit, papa
ik ben bang.

reacties
  1. Plato schreef:

    Troost je Toornige, je hoeft niet bang te zijn.
    Je bent van NU en je kansen die zijn velen
    Maar God fluister mij in: het is wel fijn
    Om tegen mij een ietsepietsie duidelijk te zijn
    Hoe je het vraagt kan mij op zich niet schelen
    Bidden hoeft niet, je mag me ook wel mailen
    Maar in Godsnaam: dat je gedichten duidelijk zijn
    En jawel… dat geldt zeer zeker ook voor het refrein.

    Namens de scheppper….
    Plato

  2. Plato schreef:

    Geen dank, mijn zoon 🙂

Reageer

