Kerstboodschap

Geplaatst: 18 december 2012 in Koetjes en kalfjes

Waarde landgenoten

Ik dank u voor uw bezoek, in het bijzonder de 37 ‘volgers’ en hun fanmail. Als ik die volgers voor de leuke aardigheid even in ‘volgelingen’ mag veranderen, voel ik me gelijk een goeroe. Zo te zien begin ik Hollands te praten. Je zal het maar meemaken, je stapt de blogwereld binnen en hupsakee, per algehele transformatie heb je een alter ego: kaaswinkel op klompen, aangenaam. Toch blij dat de noorderwind al dat Haags geruis heeft binnengebracht én dat de vers verkozen frietchinees nog niet alle Belgen in de frituurpan heeft gehakt, zodat ook die met enige regelmaat mijn totaal onregelmatig verschijnende brouwsels komen drinken. Let wel: liever frietchinezen dan Vlamingen, sinds dat laatste woord de voorbije jaren nogal geherdefinieerd is.

Eet ze met kerst!
Graag tot de volgende!

Tjiftjaf

reacties
  1. Mirjam Kakelbont schreef:

    Van “volgelingen” krijg ik wel enorme jeuk op verkeerde plaatsen, maar Bea kan haar kerstboodschap niet beter brengen dan jij doet.
    Het Van Dale-woord van het jaar is anders ook om te huilen: project x-party. Whatever…ik vergeet het zo snel mogelijk, dat begrijp je wel.

    • Met je jeuk kan ik je helaas niet helpen, maar je verdriet om de project x-party begrijp ik (is dat überhaupt nog een Nederlands woord?). Dat verdriet kan je echter vergeten bij een portie patat (gewoon voor de alliteratie) bij de frietchinees. Dat woord vind ik dan wel weer iets hebben. In elk geval is het beter dan tentslet.

  2. platoonline schreef:

    Een Vlaming die een Nederlander dreigt te worden. Het moet niet gekker worden. Hoewel, straks is Vlaanderen geannexeerd door Nederland en kunnen Bart de Wever, Ingrid Lieten, ja zelfs Nele Lijnen (die ik ooit een kus mocht geven) eindelijk ABN gaan studeren. Ter compensatie roepen alle Nederlanders dan op zon en feestdagen heel hard amaai en als het regent: Miljaarrrrr.

    Toornige, ik wens jou een fijne kerstdag (want jullie hebben er maar één) en een gelukkig 2013 met veel inspiratie en veel mooie woorden op de goede plek.

Reageer

