De kleine prins

Geplaatst: 24 november 2012 in Gedichten
Tags:, , ,

Hij kwam naar mij en zei: ik ben
eendenlever in kartonnen doosjes
neemt en eet hiervan
divanrode blossen op zijn wangen
een prins ben ik een prins
klein van gestalte.

Een vliegenier vloog over en
lichtte bij met Venus: zaklamp
op de tast naar serpentaria
niet te geloven hij was
doodgewoon bevroren.

Geef hem een reus geef hem
een roos een reus van een roos
riep here pilotist crescendo
naar me toe – wist ik veel
dat hij mijn zwakte kende.

Dat de hoogheid honger had
klonk het aan mijn voeten
en ik struikelde erover
wel ‘k heb hem tussen ’t beven
een nieuw leven toe gegeven.

reacties
  1. platoonline schreef:

    Toornige, ik ben nu eenmaal gek op eenvoud.
    De kleine prins heb ik meermalen gelezen.
    Maar jouw gedicht: tjonge man, ik heb afgezien.
    Ik snapte niet waar je naar toe wilde.
    Ik schaam mij diep.
    Maar de titel van het gedicht vond ik fenomenaal.

Reageer

