Er komt een dag waarop ik
tegen beter weten in
een oorlogje ontketen
in hun vredevol gezin,
een eremoord bij ’t eten.

Allemaal dezelfde
met hun molotovs
en hun tulbanden
en hun molotovs
in hun tulbanden. 

Er komt een dag waarop ik
als ik toch bezig zal zijn
een bom of twee laat vallen
op hun bang en blank venijn,
laat hen dan maar brallen.

Allemaal dezelfde
met hun molotovs
en hun tulbanden
en hun molotovs
in hun tulbanden. 

Er komt een dag waarop ik
de Conventie van Genève
in reepjes op hun Audi plak,
net als in hun beau rêve:
’t is vast weer zo’n Irakmakak.

reacties
  1. fulpsvalstar schreef:

    Hoe werdt gij toch zo toornig o tjiftjaf?

  2. platoonline schreef:

    Nou Tjiftjaf, koop een lekkere stapel stripverhalen en vergeet eens een week de krant te lezen. Dat is heel rustgevend. Daar knap je van op.

  3. lauradenkt schreef:

    Bijna een liedje 😉 En geweldige titel!

  4. hennie van ee schreef:

    ja, het leest als een songtekst
    en als het maar multi is
    dat lijkt gezond

  5. HansDeZwans schreef:

    Ik dacht ook dat het een liedje was. Mooi liederig geschreven.

  6. platoonline schreef:

    Welke stripverhalen zijn je favorieten, Tjiftjaf? Ik ben benieuwd.

    • Moeilijke maar leuke vraag, Plato. Da’s nogal uiteenlopend, want ik vind vele strips tijdloos.De stripreeksen die nu in me opkomen zijn De Kiekeboes, Nero, Jan, Jans en de kinderen, Bakelandt, Thorgal, Blake en Mortimer, XIII en Largo Winch. Vroeger hield ik ook wel van De Rode Ridder, Suske en Wiske, Piet Pienter en Bert Bibber, Jommeke, Kuifje, Urbanus en Guust Flater. Hoe zit het bij jou?

Reageer

