Een vlag die de lading dekt

Geplaatst: 16 juli 2012 in Gedichten
Tags:, , , , ,

Ik kan niet goed bezien
hoe iemand zijn biezen pakt
en toch pak ik ze zelf soms
al te graag.

Zeker als aan een der biezen
een niet ondoorvoede drol plakt,
zelfs een delvoyaanse bindt mij niet.

Ik had dan ook de meeste lol
-en niet eens zo heimelijk-
toen mijn buur in een nog biesloze drol
een vlagje had geplant
met daarop de grote boodschap
-vergeef mij de verbloeming-
vriend, ruimt de fecaliën
van uw poepende gezant.

Reageer

