Arme zondaars

Geplaatst: 14 juli 2012 in Gedichten
Tags:, , , , ,

Het is zo’n dag waarop ik een binnenwandelende mammoet
zou begroeten met ‘goeiemorgen, kom binnen, koffie met melk?’
en niet met ‘moeder Gods, een binnenwandelende mammoet!’

Zo’n dag waarop ik tweemaal naast het handvat
van mijn kop warme weetikveel grijp, de krant
verslind met klontjes cataract en de rooster
des broods voed met ooggewrijf en kaakgenijp.

En dan nog het weer:
opklaringen in het Midden-Oosten, maar
voor morgen zie ik de bui al hangen.

reacties
  1. swithaRo schreef:

    Het weer, het WEER!
    Wanneer komt het ’n keer
    weer terug?
    Op de rug van een slak?
    Als stroop uit een zak?

    Ach wat, ik weet het niet meer…
    Vooralsnog

  2. swithaRo schreef:

    O… ‘vooralsnog’ hoort er niet bij, hihi…

Reageer

