Slang der gedachten, nummer 1

Geplaatst: 25 mei 2012 in Koetjes en kalfjes
Tags:

Het zal me worst wezen of wezen worsten lusten, maar het is een feit dat ze er veel eten.
Een worst is nu eenmaal makkelijk te bereiden. Ik heb onlangs nog een worst bereid en die was best lekker, al zeg ik het zelf.
Laatstgenoemde bijzin is compleet overtollig, maar tollenaars worden al 2000 jaar vergeven, dus laat ons die traditie nu niet doorbreken. Gezegend zijt gij allen die mijn blog af en toe lezen en gij allen zijt evenzeer uit een baarmoeder gekomen.
Over baarmoeders gesproken, een vrouwtje met kinderen die achter een bar staat, kan je bezwaarlijk geen barmoeder noemen.
’t Zal dan wel met één ‘a’ moeten zijn. En niet met twee. Twee a’s vormen aa en als je daar een hoofdletter van maakt wordt dat Aa.
En ja, dat bestaat. Meer zelfs, het is een rivier, in Duitsland als ik me niet vergis. Slechts enkelen die mijn blog lezen zullen weten waar dat Aa-penstaartje vandaan komt. In elk geval is het niet zomaar uit mijn mouw geschud of op diezelfde mouw gespeld, want daar komt hij vanzelf wel uit, die Aa-p. Zonder schudden en zonder spelden, juist ja. Zo. Hier zitten we dan. Geweldig tof, dat zitten. Als je er niet bij stilstaat -wat wellicht moeilijk is als het over zitten gaat (gaan en zitten is overigens ook nogal moeilijk)- dan voel je het niet. Als je er wel bij stilstaat, dan voel je nu wellicht een drukkend gevoel vanwege je bureaustoel, de zich daaronder bevindende vloer, de zich daaronder bevindende funderingen en de zich daaronder bevindende aardkorst met magma en andere brouwsels. Toch wel bizar. Wat nog bizar is, is dat je bij het praten met iemand abstractie kan doen van de samenhang van beeld en geluid en plots in de verte wel woorden kan horen, maar eerder als een soort achtergrondmuziek, maar voor je enkel een persoon ziet die voortdurend zijn mond beweegt. Hier stop ik mijn slang voorlopig, want anders moet ik dit nog onder de categorie filosofie plaatsen en eventuele wijsgeer-bezoekers die die categorie aanklikken zouden dan onmenselijk teleurgesteld zijn. Dat willen we niet. In het leger heeft u niets te willen. Ik ga dus nog even door. Door de muur. Want we zitten hier uiteraard in het leger, of wat dacht u. Ze dragen hier allemaal van die kakikleurige vestjes, leuk dat kakikleurige, vooral om te typen, ik wil het nog eens doen, hier komt-ie: kakikleurige. Er zitten 3 k’s in. U kan dit op twee manieren opvatten en geloof me, dit heb ik zonet in een fractie van een seconde bedacht: kaas of de KKK. Kies zelf wat u het smakelijkst vindt. Eerstgenoemde ga ik nu verorberen.

reacties
  1. Xander schreef:

    Me dunkt dat hier meer sprake is van een woordstapel waarin de slang huist die vroeg er om zeep gebracht te worden. Piet Apegras, wiens zeven zeven zevenkeer beter zeven, zei van zijn weersomstuitje, ik ruik nattigheid en ga hier snel van tussendoor.

  2. Xander schreef:

    Er is hier toch hopelijk geen sprake van de slang met de zeven zeven die zevenkeer beter zeven, die giftig schijnt.

  3. David Veré schreef:

    Zeven zweedse zatte zotten zwommen zonder zwembroekje. Zara zei: Zalig!

Reageer

