Fascinans et tremendum: verwarde ode aan Philips de Schone

Geplaatst: 19 april 2012 in Gedichten, Koetjes en kalfjes
Tags:, , , , , ,

Reflex Action System

Ge moet het eens lezen
in het boek van Philips
van Alexandrië of niet
– ’t zou kunnen want
ooit was de bibliotheek
er groot genoeg – maar
eerder die zwartgrijze
namaakdildo die het
volgens zijn eigen reclame
nogal comfortably close
doet met je eigenste zelf.

Washable shaver: simply rinses clean 

Soit, het klinkt voor mij
wat al te bioscooptrailerachtig
en ik kan het me niet veroorloven
al lachend dubbel te plooien
of Philips zit aan m’n lippen
en ik ben homo voor je ’t weet.

[Ge zult het maar meemaken
den Philips die uitvalt
als ge op een haar na niet
gladgeschoren zijt.]

Super Lift & Cut Technology: comfortably close 

O Philips de Goede,
gij die hoog etiquette
in het vaandel draagt,
O Philips de Stoute!

Spring-released pop-up trimmer: moustache and sideburn trimming 

Wilt gij geen poriën meer
kussen geen landgoed
maaien zijt ge vermoeid
of  is het dat
Uwe Hubrisiaanse Hoogheid
te ontdekken komt
dat zijn etiquette
geëtiketteerd is
met € 74.99?

Comfort Shaving Heads: smooth skin contact

Maar Philips de Schone,
ik hou van u,
een. beetje. veel.

 

reacties
  1. thrammy schreef:

    Ge moet u laten inhuren door die multinational. Ze zullen blij met u zijn.
    Mooi gedicht op de dwaze kolder van de commercie!
    Groet

  2. platoonline schreef:

    Misschien moet je de commercial er voor kennen. Maar daarvoor kijk ik te weinig TV. Wonderlijk geschreven. Ik heb geprobeerd er een vinger achter te krijgen maar na het lezen heb ik maar even snel geteld. Ik had er nog tien.

  3. David Veré schreef:

    Je hebt de verwarring in alle duidelijkheid omschreven!

  4. Billy schreef:

    dit is écht te ingewikkeld voor mij
    (of zou het liggen aan wat ik gisteren heb doorgemaakt?)

Reageer

