In tijden waarin Theofiels potvisvet wordt omgetoverd in biobrandstof, een groepje niet onfrisse Friese ‘rayonhoofden’ de langverwachte Âlvestêdetocht niet laat doorgaan en broodnodige VN-resoluties door überopportunistische Chinezen en Russen in de kiem gesmoord worden, ben ik teruggekeerd uit de Ardense hoogten.

Daar was te weinig sneeuw om zonder beenbreuken te kunnen langlaufen, maar genoeg sneeuw om met net geen beenbreuken een idyllisch opwaartse tocht te ondernemen in een zogezegd toeristisch doch des winters blijkbaar uitgestorven Luxemburgs provinciestadje.

Een kapelletje, een panoramapunt met zuilen vol ‘here I was’-graffiti en een witte bosgrond die glooiend naar beneden liep. Even vier dagen in de echte wereld. Een rosse vos, de eerste die ik van zo nabij gezien heb, spurtte door het struikgewas. Elk geluid werd door de sneeuw gedempt. Ook nog een wolf gezien, maar deze niet in het wild, wel in een wildpark. En … er was een tak die mijn onfortuinlijke rechtervoet besloot aan te vallen.

Ik zou terugkeren voor een everzwijn. En nog eens voor een hert.
Misschien volgende winter, muchachos.

La Roche

reacties
  1. Lauradenkt schreef:

    Dus volgens mij heb je het wel leuk gehad daar dan toch?

  2. LJ schreef:

    ’t Is daar schoon, kan ik enkel bevestigen. Met of zonder sneeuw.

  3. appelig schreef:

    Klinkt geweldig, maar die takken daar zouden ze wat aan moeten doen!

  4. HansDeZwans schreef:

    Die takken van tegenwoordig, ze zijn zwaar onderschat.

  5. Lisa schreef:

    Dat klinkt allemaal erg mooi! Lijkt me een goed moment om in de Ardennen te zijn.

  6. Muireann schreef:

    Is dat niet het kleinste dorpje van België? Of een van de mooiste?

    Alleszins wel een mooie plaats om even je vakantie te spenderen! (Ach, België is altijd mooi om even te vertoeven!)

  7. ziimon schreef:

    Klinkt erg fijn. Ik ga ernaar streven dit voorjaar ook minstens één vos te zien.

Reageer

