Open brief aan de laatavondreiziger

Geplaatst: 2 februari 2012 in Koetjes en kalfjes

Teergeliefde aardbewoner

Als u des avonds pleegt de trein te nemen, doe het dan goed.
Zit niet een naarstige student lastig te vallen door in dronkenmansfrans te vertellen dat u in slaap gevallen bent en dat de conducteur u ter hoogte van het eindstation moest wakkerschudden zodat u uw karrevracht van een lichaam per kerende wagon naar Oudenaarde moest begeven. Zit diezelfde student niet te vragen waar u moet afstappen om in Oudenaarde te vertoeven, als u uiteindelijk reeds in de Groeningestad de doorzopen benen neemt.

Zet bovendien geen groot uitgevallen goochelaarshoed op uw gehavende hoofd om in uw dronkenmanshollands, staande voor een bierautomaat waar je je identiteitskaart moet insteken, te verkondigen dat hij uw ‘Nederlands paspoort niet wil slikken’ en te vragen of ik mijn identiteitskaart ‘even wil uitlenen’. Ten eerste, geachte carnavalszot, ben ik niet gediend met omfloerst gekraai van potentiële paspoortdieven, al zeker niet vijf minuten voor mijn intercity vertrekt (op een moment dat je het nodig hebt, is er uiteraard géén vertraging). En ten tweede, mocht u mij een beetje kennen, dan weet u dat ik anderen niet vrijwillig aan alcoholische drank zal helpen. Quod erat demonstrandum.

Maar eigenlijk lieg ik als ik het woord lastigvallen in de mond neem. Het bovenstaande was een welkome opfleuring van mijn reis met de Nationale Maatschappij van Belgische Stakers. Over dat laatste is alles al gezegd.

reacties
  1. bea schreef:

    Mens erger je niet 🙂

  2. Lauradenkt schreef:

    Ah irritant dat soort mensen!

  3. LJ schreef:

    Ik zou mijn boeltje gepakt hebben en elders gaan zitten zijn! Man, dat soort volk moet ik écht niet…

  4. HansDeZwans schreef:

    Uw oortjes insteken en luisteren naar wat muziek. Kerel links laten liggen. (of rechts)

  5. fotorantje schreef:

    ik zou dat nooit doen een student lastig vallen 😉

Reageer

