Ik hou van ezels

Geplaatst: 1 november 2011 in Koetjes en kalfjes
Tags:, , ,

’t Was al veel te lang geleden, o Heilige Herfstwandeling, vergeef me.

Heden ten dage moet je al een heel eind lopen vooraleer je in de natuur terechtkomt. Rijden eigenlijk.

Op het einde van de week is het toch gelukt om een klein stukje ongereptheid aan te bijten, het was zo ongeveer ter hoogte van Ieper, je weet wel, met de kerkhoven en lakenhallen en stoeten met katten, veel katten. Katten van oude vrouwen en mannen, mannen vooral, die ’s avonds hun huisdieren verlaten om een dieptreurig gezicht op te zetten, en een trompet aan hun lippen. Juist, de stad van de last post aan de Menenpoort. En de Brit, hij weende voort.

Cru gezegd kwam het neer op een ondergelopen weide met een wandelpad errond, maar met een beetje fantasie maak je er een paradijs van.

Ik zag er drie blauwe reigers. Mijn dag was goed.

Ik had graag nog een lepelaar gespot, gewoon omdat ik die zo grappig vind.
Naar het schijnt zitten die er soms, maar nu zag ik er geen, verrekijker of niet.

Gelobde eikelbladeren leden onder mijn geschoeide voeten terwijl die in alle lepelaarloosheid verderstrompelden.

Een koppel jonge ezels stal de aandacht nu, aan de andere kant van het paadje .
Telkens als ik een ezel zie, valt het me op hoe hard zijn haar is, nu dus ook. Leuk.

En dat van die koppigheid heb ik ook al eens meegemaakt, maar dat is een ander verhaal.

reacties
  1. fotorantje schreef:

    een herfstwandeling, dat moet je echt meer doen
    en bij Ieper is toch de Palingbeek, ligt zillebeek vijver dichtbij en de vesting daar aan de menenpoort, …
    ezels zijn leuke dieren, ze hebben graag dat je een babbeltje doet met hen, echt waar
    en nu niet koppig zijn en meer eens op wandel gaan 🙂

  2. LJ schreef:

    ’t Was er dan ook prima weer voor, voor een herfstwandeling!

  3. bea schreef:

    Ezels zien er zo liefelijk en zacht uit maar schijn bedriegt 🙂

  4. HansDeZwans schreef:

    Ik heb een herfstwandeling met de motor gemaakt. Een lepelaar ben ik echter ook niet tegengekomen.

  5. Lauradenkt schreef:

    Ik vind die ezel uit Shrek wel grappig. Voor de rest heb ik niks over ezels te zeggen 😛

  6. Rae schreef:

    Ik vind Ezels ook typische herfstdieren, maar dat zal dan wel aan mij liggen.

Reageer

