Ik ben een crosser

Geplaatst: 24 augustus 2011 in Fotografie en reizen, Gedichten, Koetjes en kalfjes
Tags:, , ,

Na dagenlange twijfel en nachten vol beraad, voornamelijk over pedofiele adressenhamsteraars, is de kogel nu toch door de kerk.
Ik schaar me bij het steeds groter wordende groepje van postcrossers met het adagium ‘je kan het maar proberen’ in het achterhoofd.

Voor meer info over postcrossing: klik hier  en klik hier vooral niet.

Ook ben ik van plan om in de nabije toekomst bookcrossing te proberen! Dat lijkt me nog veel interessanter: je registreert een boek op de website, je laat het achter op een willekeurige plaats (bijvoorbeeld in een treinwagon, in het theater, op een openbaar toilet, op een bank in het stadspark), iemand anders vindt het, slaat het open, ziet via de sticker op de eerste pagina dat het boek niet verloren is, maar bewust is achtergelaten en hij kan het lezen en vervolgens opnieuw ergens achterlaten. De locatie wordt vermeld op de website en andere bookcrossers kunnen het boek zoeken als ze in de buurt zijn. Enige probleem is dat je je boek dan wel kwijt bent. Gelukkig zijn er goedkope boekenbeurzen waar je voor twee euro al een deftig exemplaar op de kop kan tikken.

Ziezo, al twee nieuwe crossdingetjes ontdekt dus 😉 Maar of ik ook aan crossdressing moet doen, dat laat ik aan jou over.

Iemand ervaring met één van bovenstaande? Gaarne uw advies!

reacties
  1. lilith8heather schreef:

    Postcrossing lijk me nog wel leuk! Van bookcrossing daarentegen zie ik persoonlijk het nut/plezier niet in: je moet steeds een boek kwijtraken en je krijgt er niets voor in de plaats als ik het goed begrijp?
    (PS: ik heb natuurlijk wél weer geklikt op klik hier niet – en je kunt het blijkbaar afzetten nu, hoe flauw! )

    • Haha, ik dacht dat niemand op ‘klik hier niet’ ging klikken :p Grappig dat jij dat wel doet, maar inderdaad flauw als je het nu kan afzetten!
      Bij bookcrossing raak je niet enkel boeken kwijt, maar kan je er zelf ook vinden. Op de site wordt de locatie aangegeven waar recent boeken zijn ‘losgelaten’. Je kan dan zelf op zoek gaan 😉 De bedoeling is dan wel dat je dat boek terug ergens achterlaat nadat je het zelf gelezen hebt. Als je het zo bekijkt, krijg je niet definitief iets terug, maar je hebt het wel gelezen en er is het plezier en mysterie van boeken loslaten en vinden. Als je een boek vindt, typ je het registratienummer in op de website en kan je je eigen recensie toevoegen en de weg bekijken die het boek al afgelegd heeft.

  2. Lauradenkt schreef:

    Ik zou wel aan postcrossing willen doen en dan alle kaarten ophangen aan een prikbord. Maar ik heb geen prikbord en ook geen ruimte voor een prikbord en ik ben een beetje lui. Bookcrossing had ik nog nooit van gehoord, maar lijkt me wel leuk!

    • Postcrossing is inderdaad leuk om postkaarten vanuit allerlei verschillende landen te ontvangen en die dan op te hangen. Ik ben alvast benieuwd naar de eerste kaart die ik zal ontvangen, maar eerst moet ik er nog eentje schrijven. Heb net mijn eerste adres opgevraagd en het is naar Nederland! Ben er nog blij mee, dan moet ik niet direct mijn Engels bovenhalen 😉

  3. LJ schreef:

    Héél gemeen, die ‘klik hier niet’ want uiteraard moest mijn nieuwsgierige geest direct weten waarom niet!! En ik wist niet hoe het af te zetten; ik heb dus als een razende op ‘OK’ blijven klikken tot het ein-de-lijk stopte!

  4. lilith8heather schreef:

    Uhm, nu ik nogmaals klik op ‘klik hier niet’ (ja, zo sadomasochistisch ben ik dus) kom ik terecht op een site met expliciet erotisch materiaal ipv de bekende klikhiernietsite! Wat is daar in godsnaam gebeurd met die link??

Reageer

