De stoute stripper (1)

Geplaatst: 20 augustus 2011 in Gedichten
Tags:, , , , , ,

Ik ben altijd een fervent stripper.. ik bedoel striplezer geweest, om me eens op z’n Gobelijns uit te drukken. Maar dat had je waarschijnlijk al aan de naam van mijn blog gezien. Hieronder vind je een deel van mijn jeugdige favorieten. Later volgen mogelijk nog reeksen.

Kiekeboe

  1. De duivelse driehoek
  2. De doedelzak van Mac Reel
  3. Album 26
  4. De wollebollen
  5. De Haar-Tisten
  6. De dorpstiran van Boeloe Boeloe
  7. Over koetjes en kalfjes
  8. Hotel O
  9. De wereld volgens Kiekeboe
  10. De DT-fout

Suske en Wiske

  1. Het minimierennest
  2. De edele elfen
  3. De toornige tjiftjaf
  4. Amoris van Amoras
  5. De poenschepper
  6. De stoute steenezel
  7. De kus van Odfella
  8. De gevederde slang
  9. Volle maan
  10. De apekermis

Jommeke

  1. Paradijseiland
  2. Kinderen baas
  3. De koninging van Onderland
  4. De zeven snuifdozen
  5. Purperen pillen
  6. Het verkeerde land
  7. Filiberke gaat trouwen
  8. De Gele Spin
  9. De magische spiegel
  10. De supervrouw

Nero

  1. De kille man Djaro
  2. De groene patreel
  3. De hoed van Geeraard de Duivel
  4. Het rattenkasteel
  5. De ijzeren kolonel
  6. Het geheim van Matsuoka
  7. De driedubbelgestreepte
  8. Beo de Verschrikkelijke
  9. De zoon van Nero
  10. De brief aan Nasser
reacties
  1. lilith8heather schreef:

    ik ben geen zo’n stripliefhebber eigenlijk… (en al helemaal geen stripster).
    Kiekeboe lees ik wel heel graag, gewoon omdat het zo ontspannend is en toch niet kinderachtig (vind ik zelf 🙂 ). Mijn lievelingsalbums komen wel absoluut niet overeen, enkel ‘koetjes en kalfjes’ hebben we gemeen. Verder zijn mijn favorieten ‘de anonieme smulpapen’, ‘drempelvrees’, ‘doorgestoken kaart’, ‘thantomthant’, ‘blond en blauw’ en ‘en in kwade dagen’, willekeurige volgorde.

    Overigens mis ik wel een stripreeks die ik heel graag las: waar zijn jouw favoriete Asterix en Obelixkes? 🙂

    • Als ik tegenwoordig strips lees, is het ook meestal Kiekeboe (eigenlijk moet ik nu ‘De Kiekeboes’ zeggen, maar ik hou meer van de oorspronkelijke benaming). Het was heel moeilijk om een top 10 samen te stellen, jouw favoriet ‘doorgestoken kaart’ zat er bijna in, maar hij is er toch nog uitgewipt 🙂 En je moe nie treur nie, want Asterix en Obelix komen er een volgende keer aan! Samen met nog vele andere reeksen! (Waaronder Kuifje met de beroemde Bianca Castafiore *knipoog*)

  2. Lauradenkt schreef:

    Ik lees geen strips, maar mijn vriend heeft kasten vol, telt dat ook? Ik heb wel Maus gelezen, maar dat is een graphic novel.

Reageer

